Allereerst een uitleg over wat de trend Eco Cool precies inhoudt:
Het bestaat al een aantal jaar de trend eco-cool maar voorheen hing er nog een ander imago aan. Tegenwoordig in 2011 is eco cool. Duurzaamheid, milieubewustzijn en groenbeleid zijn nu echt aan de orde en steeds meer mensen willen bijdragen aan een gezondere planeet. Biologische supermarkten werden eerst vooral bezocht door mensen die helemaal biologisch leefden. Nu heeft elke supermarkt zelf een biologische lijn.
Niet alleen bij mensen speelt het eco gevoel maar ook bij bijna elke bedrijf is dit gaan spelen. Al dan wel niet altijd op de voorgrond, maar een groei in milieubewustzijn is duidelijk merkbaar. Dit creƫert bij consumenten ook een gevoel van zingeving en betrokkenheid bij de maatschappij. Daarbuiten hebben zij ook behoefte aan concrete voorlichting waardoor zij bewuste keuzes kunnen maken. Op die manier worden die keuzes ook makkelijker gemaakt. Veel groene bedrijven spelen hier slim op in door consumenten producten aan te bieden die op duurzame wijze geproduceerd zijn. Deze producten zijn net zo goed als andere producten maar de consument kan bij het kopen van die producten op een makkelijke manier milieubewust te zijn. Een goed voorbeeld hiervan is het bedrijf Yumeko met als slogan; change the World sleeping. Een bedrijf dat alleen maar eco slaapspullen in het assortiment heeft. Een simpel voorbeeld maar dat soort producten maakt de drempel lager voor consumenten om duurzaam te kopen. Ze wordt getoond dat het makkelijk is om iets bij te dragen aan een schonere wereld.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten