Wat heb ik gevonden?
Op een school in Amerika hebben ze een Coca Cola automaat. Op de dag dat zij de automaat hebben bijgevuld, gebeurt er toch iets heel raars.
Na het kopen van een flesje cola krijgt een meisje een overload aan Coca-Cola. Ze is blij verrast en geeft de overige flesjes aan medestudenten. Iedereen wordt er vrolijk van. Zie het filmpje hieronder:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lqT_dPApj9U
Waarom is dit Cool?
Studenten zijn de doelgroep van Coca-Cola, leg hen in de watten. Wanneer er iets raars gebeurt, zullen zij dit via mond tot mond reclame verder brengen. Een goede reclamestunt dus. Daarnaast is het gewoon cool wanneer er iets gebeurt wat niet normaal is. De beleving bij zo’n automaat wordt opeens heel anders. Iedereen wordt er ook vrolijk van.
Waarom past dit bij de trend Experience Economy?
Dit is een beleving voor de mensen die bij de Coca-Cola automaat staan. Coca-cola wordt door deze reclame een stuk cooler! Hierdoor ontstaat er mond-tot-mond reclame onder de studenten waardoor dit geen gewone Coca-Cola meer is.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten